جایگاه علمی و حقوقی وکیل و خدمات الکترونیک قضایی در سند تحول قضایی

ارائه نظر و ایده ، در خصوص خدمات الکترونیک قضایی

جایگاه علمی و حقوقی وکیل و خدمات الکترونیک قضایی در سند تحول قضایی

ارائه نظر و ایده ، در خصوص خدمات الکترونیک قضایی

ضرورت ایجاد خدمت جدید گواهی انحصار وراثت در دفاترالکترونیک قضایی

  


با سلام


یکی از نیازهای ضروری اصحاب دعوی  در هنگام تشکیل پرونده و طرح دعوی علیه فردی که مرحوم شده ، خصوصا در دعاوی حقوقی ارایه برگ انحصار وراثت می باشد تا ورثه قانونی فرد متوفی مشخص باشد .

و بسیاری از محاکم نیز جهت طرح دعوی  ،خواهان را ملزم به ارایه گواهی رسمی انحصار وراثت مینمایند.

ملاحظه می گردد افراد ثالث  برای دسترسی به برگ انحصار وراثت دچار مشکلات عدیده ای هستند.

لذا پیشنهاد میگردد ارایه خدمت جدید در سامانه  سخا در دفاتر الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه لحاظ گردد به این صورت که تمامی واحدهای شوراهای حل اختلاف که اقدام بصدور گواهی انحصار وراثت می نمایند بلافاصله توسط همان مرجع و یا توسط دفاتر الکترونیک قضایی اطلاعات این گواهی از قبیل مشخصات و کد ملی مورث و ورثه بصورت کامل در سامانه وارد شود ، ( به انضمام اسکن برگ انحصار وراثت ) و در انتها برگ انحصار وراثت ممهور به مهر مخصوص شود مبنی براینکه در سامانه فراگیر کشوری ثبت شده است .

به مرور زمان با تکمیل بانک اطلاعات این سامانه ، و قرار گرفتن آن بعنوان یک خدمت جدید در سامانه دفاتر الکترونیک قضایی و محاکم براحتی می توان با وارد نمودن کد ملی فرد مرحوم شده به اسامی ورثه و برگ انحصار وراثت دسترسی پیدا نمود .

نکته اول  :البته اجباری شدن ثبت نام ثنا برای تمام ورثه در هنگام اخذ گواهی انحصار وراثت در هرصورت الزامی شود .


نکته دوم : تمامی انحصار وراث های صادر شده در قبل که به محاکم وادارات دولتی ارایه میشود میبایست در این سامانه وارد و ثبت شوند .

با توجه به طرح موضوع فوق بصورت خلاصه و مبسوط در صورت صلاحدید  آماده ارایه توضیحات بیشتر در این خصوص به هر نحوی که تعیین بفرمایید میباشم .

با تشکر واحترام مجدد

نام آوری

جهت ارتباط با نویسنده مطلب فوق 

از قسمت ارتباط با ما 

اقدام نمایید